HTK-AS52 Modern Royal Air Force paint set vol. 1
- HTK-AS52
- Producent: Hataka Hobby
-
Dostępność:
Jest
-
Historia ceny
- Rodzaj: Farby modelarskie
- Materiał: Akryl
- Wielkość: 8 x 17ml
- Uwagi: do malowani aerografem
Zestaw ośmiu farb modelarskich do malowania modeli współczesnych samolotów RAF. Od lat 1990 do dzisiaj.
HTK-AS52 Zestaw farb numer 1 "Modern Royal Air Force (Nowoczesne Royal Air Force)"
Royal Air Force od początku lat 90., po nabraniu doświadczeń w czasie wojny w Zatoce Perskiej w latach 1990/1990, zaczęły zmieniać sposób malowania samolotów. W tym okresie, w malowaniu samolotów atakujących cele naziemne oraz w samolotach zwiadowczych (jak Jaguar GR1/3, Tornado GR1/4 i pozostałych samolotach Buccaneers) oraz w myśliwcach szkoleniowych BAe Hawk, zaczęto stosować większą ilość szarości. Samoloty Harrier nie były przemalowywane na nowy schemat do roku 1995, ponieważ stosowały słynne malowanie NATO łączące kolor zielony i zielony mszany (Lichen Green). W ten sposób malowano samoloty Harrier w wariantach GR5, GR7/7A i T10/12. Zmianę malowania na szarych schemat zastosowano w myśliwskich samolotach przechwytujących służących w RAF dopiero po 1995 roku. Głównym kolorem, na który malowano myśliwce Eurofighter Typhoon, stał się barley grey.
HTK-AS52 to zestaw standardowych kolorów stosowanych w samolotach RAF od 1990 roku do dzisiaj. Zestaw farb zawiera:
- HTK-A217 – BS Light Aircraft Grey (jasnoszary)– BS381C:627, stosowany do malowania dolnych części samolotów Tornado F3 (aż do 2005 roku) oraz Phantom FGR.2 (jako główny kolor, stosowany w połączeniu z BS626 i BS637)
- HTK-A142 - Camouflage (Barley) Grey (szary) – BS381C:626, stosowany do malowania samolotów BAe Hawk i Buccaneer (do malowania dolnych powierzchni w latach 90.) i Tornado F3 (górna powierzchnia, do około 2010 roku). Stosowano go także jako ogólny kolor do malowania samolotów RAF Typhoon.
- HTK-A141 – BS Medium Sea Grey (morski szary) – BS381C:637, używany do malowania samolotów BAe Hawk (górne powierzchnie, w latach 90. ) i Buccaneer (górne powierzchnie, lata 90., malowanie stosowane do końca służby). Tę farbę wykorzystywano także do malowania samolotów Tornado GR4 i F3, w latach 2001 - 2009, jako ogólny kolor.
- HTK-A215 – BS NATO (IRR) Green (zielony) – BS381C:285, używany do malowania samolotów Westland Puma (w dwutonowym, zielonym malowaniu kamuflażowym) oraz górnych powierzchni samolotów Harrier GR5 (1987-95), GR7/7A i T10/12 (1990-95)
- HTK-A216 – BS Lichen Green (zielony) – BS4800/12B.25, używany do malowania samolotów Westland Puma (w dwutonowym, zielonym malowaniu kamuflażowym) oraz dolnych powierzchni w samolotach Harrier GR5 (1987-95), GR7/7A i T10/12 (1990-95)
- HTK-A214 – BS Dark Camouflage Grey (ciemnoszary) – BS381C:629, używany do malowania samolotów Jaguar i Harrier (dolne powierzchnie, od 1995 do wycofania ze służby) and Tornado GR1/4 (od 1999 do 2005 roku, do malowania boków)
- HTK-A144 – BS Dark Sea Grey (szary) – BS381C:638, używany do malowania górnych powierzchni w samolotach Tornado GR1/4 (od 1999 do około 2005 roku), Jaguar GR1/3 i Harrier (od 1995 do wycofania ze służby).
- HTK-A058 – Have Glass Grey (błyszczący szary) – FS36170, standardowy ogólny kolor samolotów F-35 Lightning II we wszystkich wersjach, w tym F-35B służące w Royal Air Force i siłach powietrznych brytyjskiej marynarki wojennej.
Opis w j. polskim © 2015-2016 Arma Hobby wszelkie prawa zastrzeżone