70022 Hurricane Mk I Navy Colours - Model Kit

  • Dodaj recenzję:
    • szt.
    • Cena netto: 0,00 zł 0,00 zł
    • Niedostępny

    Model plastikowy Hawker Hurricane Mk I w barwach brytyjskiego lotnictwa morskiego.

    W zestawie kupisz taniej

    70022 Pudełko

    70022 Hurricane Mk I Navy Colours - Model Kit

    0,00 zł
    (0,00 zł)
    EDU72685 Hurricane Mk.I landing flaps 1/72

    EDU72685 Hurricane Mk.I landing flaps 1/72

    42,00 zł
    (34,15 zł)
    EDU73654 SET Hurricane Mk.I (Arma Hobby) 1/72

    EDU73654 SET Hurricane Mk.I (Arma Hobby) 1/72

    62,00 zł
    (50,41 zł)
    104,00 zł
    93,60 zł
    Niedostępny
    70022 Pudełko

    70022 Hurricane Mk I Navy Colours - Model Kit

    0,00 zł
    (0,00 zł)
    HTK-AS49 RAF Coastal Command & RN FAA paint set

    HTK-AS49 RAF Coastal Command & RN FAA paint set

    68,30 zł
    (55,53 zł)
    68,30 zł
    61,47 zł
    Niedostępny

    Model myśliwca Hawker Hurricane Mk I / Sea Hurricane Mk Ia w barwach morskich

    W zestawie

    • Części plastikowe
    • Kalkomania Techmod - 3 wersje oznaczeń
    • Maski – szablon do samodzielnego wycięcia z taśmy maskującej

    Oznakowania

    • Hawker Hurricane Mk I, V7421/W-2D, 760 Dywizjon FAA, Naval Air Fighter School, stacjonującego w bazie RNAS Yeovilton, w lecie 1942. Samolot był bardzo intensywnie używany, pokryty śladami eksploatacji. Osłona silnika najprawdopodobniej z innego samolotu w kamuflażu w barwach lądowych. Zobacz zdjęcia na stronie http://armahobbynews.pl/
    • Hawker Hurricane Mk I, P3090/W-8E, 760 Dywizjon FAA, Naval Air Fighter School, stacjonującego w bazie RNAS Yeovilton, w lecie 1942. Samolot był bardzo intensywnie używany, pokryty śladami eksploatacji. Zobacz zdjęcia na stronie http://armahobbynews.pl/
    • Hawker Sea Hurricane Mk Ia, P2826/N318 Dywizjon PSP, Detling 1943. Samolot po zakończeniu służby na statku CAM-ship został przekazany do formującego się nowego polskiego dywizjonu. Samolot nosi morski kamuflaż Temperate Sea Scheme.

    Hurricane i Sea Hurricane Mk I

    Na początku drugiej wojny światowej Fleet Air Arm (FAA), lotnictwo brytyjskiej marynarki Royal Navy nie posiadało odpowiedniego samolotu myśliwskiego, zdolnego zapewnić bezpieczeństwo operacji floty. Głównymi wyzwaniami  Royal Navy było utrzymanie komunikacji morskiej do Ameryki Północnej oraz do Afryki Północnej i dalej do Indii i Australii. Konwoje statków zaopatrzeniowych były nękane przez długodystansowe samoloty Luftwaffe.

    Przejściowym rozwiązaniem tych problemów było wprowadzenie samolotów Hawker Hurricane Mk I, na lotniskowce i adaptowane statki transportowe oraz do treningu. Myśliwce poddano następującym modyfikacjom:

    • Sea Hurricane Mk Ia – także znany jako Hurricat, był zwykle przebudowanym wysłużonym Hurricanem Mk. I pochodzącym z RAF. Zatosowano w nim kilka morskich modyfikacji, obejmujących przede wszystkim uchwyty do katapulty i morską radiostację. Te myśliwce były używane na okrętach FCS przez 804 Dywizjon (marynarki) FAA i przez RAF na statkach CAM. Ich misje bojowe polegały na starcie z katapulty podczas ataku samolotów wroga na konwój, a po wykonaniu zadania pilot wyskakiwał na spadochronie nad konwojem i był wyławiany z wody. Gdy zapas paliwa na to pozwalał, pilot mógł także lecieć na lotnisko lądowe.
    • Sea Hurricane Mk Ib - Hurricane z uchwytami dla katapulty, zagłówkiem pilota, morskim radiem i hakiem do lądowania na pokładzie lotniskowca.
    • Hurricane Mk I – podstawowa wersja Hurricana używana była w lądowych bazach FAA do treningu. Samoloty wyposażono w morskie radio. Podobnie jak Sea Hurricany, maszyny te zwykle malowane były w morski kamuflaż Temperate Sea Scheme.

    Podziękowania dla Tony O'Toole za pomoc w opracowaniu schematów malowania.

    Recenzja online