70039 P-51C Mustang™ Mk III Model Kit
- 70039
- Producent: Arma Hobby
-
Dostępność:
Jest
-
Historia ceny
Najniższa cena 30 dni przed zmianą: 80,85 zł brutto - Rodzaj: Model Samolotu
- Materiał: plastik
- Skala: 1/72
- Uwagi: Wyprodukowano na licencji Boeinga. Boeing, P-51 Mustang i charakterystyczne logo Boeinga, oznaczenia produktów i szata graficzna są znakami towarowymi firmy Boeing Company.
Model samolotu P-51C Mustang™ III w skali 1/72. Nowe formy, licencja Boeing.
W zestawie kupisz taniej
Model plastikowy samolotu P-51 C Mustang™ w skali 1/72, nowe formy.
Zawartość zestawu
- części plastikowe
- kalkomania z 2 opcjami oznaczania (2x RAF)
Warianty malowania i oznakowania:
- North American P-51C-1-NT Mustang™ III, 42-103532, FB382/PK-G, 315 Dywizjon PSP, pilot: S/Ldr Eugeniusz Horbaczewski, Coolham, czerwiec 1944 r.
- North American P-51C-1-NT Mustang™ III, 42-103258, FB328/GA-S, 112 Squadron RAF, lotnisko Iesi, lipiec-listopad 1944 r.
Więcej o modelu Mustanga:
Artykuły, zdjęcia w wysokiej rozdzielczości można znaleźć pod linkiem do naszego bloga.
Wyprodukowano na licencji Boeinga. Boeing, P-51 Mustang i charakterystyczne logo Boeinga, oznaczenia produktów i szata graficzna są znakami towarowymi firmy Boeing Company.
Recenzja online
Samoloty P-51B/C Mustang wprowadzono do służby na europejskim teatrze działań pod koniec 1943 roku. Odegrały one kluczową rolę w złamaniu oporu lotnictwa myśliwskiego niemieckiej Luftwaffe w 1944 roku. Służyły także w rejonie Morza Śródziemnego oraz na birmańsko-chińskim teatrze działań wojennych. Obok zadań eskortowych Mustangi wykonywały działania wsparcia naziemnego i zwalczania rakiet V-1.
Aż 900 z nich, pod oznaczeniem Mustang Mk III, przekazano do RAF oraz do Polskich Sił Powietrznych, RAAF, RCAF i Wolnych Francuzów. Brytyjskie modyfikacje to udoskonalona owiewka kabiny tzw. Malcolm Hood (wprowadzona też w amerykańskich P-51A oraz B/C), osłony przeciwodblaskowe za rurami wydechowymi i skrzela na otworach filtra przeciwpyłowego.
Myśliwce P-51B/C były uzbrojone w 4 km kalibru 12,7 mm w skrzydłach. Na zaczepach podskrzydłowych przenosiły bomby 250 i 500 funtowe oraz aluminiowe zbiorniki paliwa o pojemności 75 galonów i papierowe - 108 galonów.