70046 Hurricane Mk II Reconnaissance 1/72 Deluxe Set
- 70046
- Producent: Arma Hobby
-
Dostępność:
Preorder
-
Historia ceny
Najniższa cena 30 dni przed obniżką: 144,40 zł brutto - Rodzaj: Model Samolotu
- Materiał: plastik + konwersja wydruk 3D
- Skala: 1/72
- Uwagi: Zestaw podwójny
- szt.
- Cena netto: 120,33 zł 148,01 zł
- Ten produkt jest dostępny w przedsprzedaży - w przypadku zamówienia czas realizacji wyniesie więcej niż 7 dni.
Model plastikowy w skali 1/72. Formy Arma Hobby.
70046 Hurricane Mk II Reconnaissance 1/72 podwójny zestaw Deluxe
Hurricane Mk II Reconnaissance – podwójny model plastikowy w skali 1/72 z dodatkami
W skład zestawu wchodzą:
- Podwójny zestaw części plastikowych dla wersji B i C
- drukowane 3D części żywiczne – do różnych wersji fotorozpoznawczych
- kalkomanie (6 wariantów oznakowania: RAF, Indian AF i PSP) dla 2 kompletnych modeli
- podwójny zestaw masek do kabiny i kół
- Kod QR na instrukcji z linkiem do pobrania plików 3D do samodzielnego druku detali: fotel z pasami, drążek sterowy i orczyk, detale kabiny, rury wydechowe (wczesne i późne "fishtail"), dwa typy lusterek, lufy działek 20mm do Hurricane Mk IIc (wczesne i późne) oraz lufy karabinów do Mk IIb, owalna ramka siatki wlotu powietrza do gaźnika.
Jeżeli nie masz dostępu do drukarki 3D, a chcesz abyśmy wysłali powyższe elementy już wydrukowane, w sekcji dodatki do wyboru wybierz z listy opcję wydruk 3D przy zakupie!
Warianty oznakowania:
- Hurricane PR Mk II, BM969, 3. Photographic Reconnaissance Unit (India) RAF, lotnisko Dum Dum, Bengal Zachodni, druga połowa 1942 r.
- Hurricane FR Mk IIb, AM358/H, 318. Dywizjon PSP (Polskie SIły Powietrzne), Quassassin, Egipt, przełom 1943-44 r.
-
Hurricane FR Mk IIb, HV538/B, 6. Dywizjon IAF (Indian Air Force), pilot S/Ldr Mehar Singh, lotnisko Ratnap, Bengal Wschodni, luty-marzec 1944 r.
- Hurricane PR Mk II, DG622, 2. Photographic Reconnaissance Unit, Heliopolis, Egipt, 1942. W lutym 1942 r. samolot DG622 służył w 69. Dywizjonie stacjonującym na lotnisku Luqa na Malcie.
- Hurricane FR Mk IIc Trop, LB835/L, 4. Dywizjon IAF (Indian Air Force), Pilot: F/L Mahindra Singh Pujji, lotnisko Cox’s Bazar, październik 1944 r.
-
Hurricane FR Mk IIc trop, LE208, 28. Dywizjon RAF, lotnisko Meiktila, Birma, kwiecień 1945 r.
Rozpoznawcze wersje samolotu Hawker Hurricane Mk II
W brytyjskim lotnictwie rozpoznawczym, podobnie jak w myśliwskim, Hurricane pozostawał w cieniu Spitfire. Jednak tam, gdzie słynnych Spitfire PR brakowało, z powodzeniem wykorzystywano Hurricany. Działo się tak zwłaszcza w miejscach gdzie toczyły się najbardziej intensywne i ciekawe operacje: w basenie Morza Śródziemnego i na Dalekim Wschodzie.
Hawker Hurricane Mk.II to rozwinięcie słynnego myśliwca konstrukcji Sydneya Camma. Powstał poprzez zastosowanie mocniejszego silnika Rolls-Royce Merlin XX wyposażonego w dwustopniową sprężarkę. Rozwiązanie to znacznie poprawiło osiągi. Nowa wersja oznaczona jako Hurricane Mk.IIa, z niezmienionym uzbrojeniem, oblatana została 11 czerwca 1940 r. a później wprowadzono wariant z 12 karabinami maszynowymi 7.69 mm w skrzydłach, pod oznaczeniem Hurricane Mk IIb. Niestety mały kaliber uzbrojenia nie zmienił znacząco skuteczności ostrzału z tego samolotu, zwłaszcza wobec opancerzonych celów. Sytuację poprawiło wprowadzenie wersji Mk IIc, uzbrojonej w 4 działka kalibru 20 mm.
Seryjne myśliwskie Hurricane Mk II w wersji tropikalnej modyfikowane były do zadań rozpoznawczych na dwa główne sposoby. W 1941 r. w egipskiej bazie Heliopolis powstawały „prawdziwe” Hurricane PR.II – nieuzbrojone, wyposażone w zestaw aparatów fotograficznych, w miejsce karabinów w skrzydłach miały zainstalowane dodatkowe zbiorniki paliwa zwiększające zasięg. Drugim wariantem były samoloty rozpoznania taktycznego, zwane „Tac-R” – które różniły się od myśliwców jedynie posiadaniem aparatu foto oraz dodatkowego radia, umożliwiającego łączność z wojskami lądowymi. Były one uzbrojone, zależnie od wersji, w karabiny maszynowe lub działka, ale zdarzało się że demontowano część uzbrojenia by zmniejszyć masę samolotu, obciążonego przecież dodatkowym sprzętem fotograficznym. Samoloty te miały też często wyrzutniki bombowe.
Informacje o bezpieczeństwie produktu
Informacje o producencie