70079 Ki-43 II Foreign Service
- Dodaj recenzję:
- 70079
- Producent: Arma Hobby
-
Dostępność:
Preorder
-
Historia ceny
- Rodzaj: Model Samolotu
- Materiał: plastik
- Skala: '1/72
- szt.
- Cena netto: 76,42 zł 94,00 zł
- Ten produkt jest dostępny w przedsprzedaży - w przypadku zamówienia czas realizacji wyniesie więcej niż 7 dni.
Model plastikowy w skali 1/72, Ki-43. Formy Arma Hobby.
Model Ki-43 II Foreign Service w skali 1/72
Nowe formy Arma Hobby 2024!
W zestawie znajdziesz:
- Wypraski plastikowe (szare i przezroczysta)
- Kalkomanie do trzech opcji malowania
- Maski do malowania kabiny i kół
- Instrukcja
Plik do samodzielnego druku 3D – do pobrania kodem QR lub linkiem w instrukcji modelu
Zawartość pliku 3D:
- rury wydechowe - dwa rodzaje
- tylna wręga z fotelem i pasami pilota
- wyloty luf karabinów
- chłodnica oleju
- chłodnica paliwa
Warianty oznakowania:
- Nakajima Ki-43 II Hayabusa, 2nd Hiko Tai, Siły Powietrzne Mandżurii 1944 r.
- Nakajima Ki-43 II Hayabusa, 15. Hiko Chutai, Królewskie Siły Powietrzne Tajlandii, lotnisko Don Muang, lato 1943 r
- Nakajima Ki-43 II Hayabusa, 8. Dywizjon Myśliwski, 49. Grupa Powietrzna, Holandia, maj-czerwiec 1944 r.
Ki-43 II Foreign Service 70079
Myśliwiec Nakajima Ki-43 Hayabusa (Sokół) nazywany w kodzie alianckim „Oscar”, był w Japonii odpowiednikiem Spitfire i Messerschmitta Bf-109 – przez cały okres II wojny światowej stanowił podstawowe wyposażenie lotnictwa Cesarskiej Armii Japońskiej i przez cały ten czas był doskonalony i produkowany w kolejnych wersjach. Choć pozostawał nieco w cieniu morskiego Mitsubishi „Zero”, słynnego na froncie pacyficznym dzięki spektakularnym bitwom lotniskowców, Hayabusa odegrał główną rolę w zmaganiach nad kontynentem azjatyckim: nad Chinami, Birmą, Malajami, ale także nad Filipinami i Nową Gwineą. Walczył tam skutecznie przeciwko lotnictwom Chin, USA, Wielkiej Brytanii, Australii i Holandii, walnie przyczyniając się do początkowych wielkich zwycięstw Japończyków.
Myśliwce Hayabusa trafiły także do sił powietrznych innych krajów. Sojusznicy Japonii, tacy jak Tajlandia czy marionetkowe Mandżukuo, używali ich podczas II wojny światowej, natomiast po wojnie wiele pozostawionych czy zdobytych na Japończykach maszyn używali m.in. Francuzi, Chińczycy, oraz, do testów, Amerykanie.
Myśliwiec Ki-43 opracowano w końcu lat ’30 w zakładach Nakajima pod kierunkiem Hideo Itokawy, na bazie doświadczeń z bardzo udanym płatowcem Ki-27, który doskonale sprawdził się w walkach nad Chinami. Projekt Ki-43 oparto na specyficznej koncepcji samolotu lekkiego, o znakomitej zwrotności i wznoszeniu oraz niezłej prędkości, osiągniętych za cenę dość delikatnej konstrukcji, słabego uzbrojenia i praktycznie braku opancerzenia. Odpowiadało to japońskiej doktrynie wyrafinowanej walki manewrowej, wymagającej mistrzowskiego wyszkolenia i wielkiej odwagi pilotów. Co ciekawe, Hayabusa napędzany był takim samym silnikiem jak „Zero”. W początkowym okresie wojny, gdy japońskie armie zajmowały kolejne obszary Południowo-Wschodniej Azji, Ki-43 nie miał równych sobie przeciwników, łatwo pokonując Hurricany czy Buffalo. W późniejszym okresie „Oscary” stawały się jednak coraz bardziej przestarzałe, a ich lekka konstrukcja nie pozwalała na poważniejsze udoskonalenia. W roku 1944 zaczęły być zastępowane na głównych liniach produkcyjnych i w jednostkach bojowych przez doskonałe Ki-84 Hayate, ale aż do końca wojny utrzymywano ich produkcję, a także wykorzystywano je bojowo, także w jednostkach Kamikadze.
Informacje o bezpieczeństwie produktu
Informacje o producencie