70080 Curtiss H-75A A1/A2
- 70080
- Producent: Arma Hobby
-
Dostępność:
Niedostepny
-
Historia ceny
- Rodzaj: Model samolotu do sklejania
- Materiał: plastik
- Skala: 1/72
Nowe formy Arma Hobby 2025, model myśliwca Curtiss Hawk H-75A.
Model Curtiss H-75 A1/A2 w skali 1/72 70080
Nowe formy Arma Hobby 2025!
W zestawie znajdziesz:
- wypraski plastikowe (2 szare i 1 przezroczysta)
- kalkomanie do trzech opcji malowania (2 francuskie i 1 polskie we Francji)
- maski do malowania kabiny i kół
- instrukcja
- plik do samodzielnego druku 3D z detalami
Bezpłatny plik do samodzielnego druku 3D
Do pobrania kodem QR lub linkiem w instrukcji modelu
Zawartość pliku 3D:
- rury wydechowe z osłonami
- wręga z płytą pancerną i fotelem z pasami
- tablica przyrządów
- zestaw celowników do wyboru
- lufy karabinów
Warianty oznakowania:
- Curtiss H-75 A2 no. 107 (U007), GC 1/55, pilot por. Jan Zumbach. Bordeaux, czerwiec 1940 r.
- Curtiss H-75 A1 no. 16 (U015), 1. escadrille GC I/5, pilot Sgt Léon Vuillemain. Reims, wiosna 1939 r.
- Curtiss H-75 A1 no. 35 (X834) , 3. escadrille GC II/5 “La Fayette”, pilot Adj. Marcel Dougoujon. Toul-Croix-de Metz, listopad 1939 r.
Curtiss H-75 A1/A2 70080
W roku 1935 wzniósł się po raz pierwszy w powietrze nowoczesny, metalowy, jednopłatowy myśliwiec z wciąganym podwoziem, zaprojektowany w zakładach Curtiss-Wright na konkurs zorganizowany przez lotnictwo USA. Producent nadał mu nazwę Curtiss Hawk Model 75. Po dopracowaniu okazał się jednym z najdoskonalszych i najnowocześniejszych samolotów początkowego okresu II wojny światowej. Wszystkie jego osiągi były bardzo dobre, wyróżniał się doskonałą zwrotnością, przewyższającą Messerschmitta Bf-109 i Hurricane.
Jego wersje rozwojowe, wyprodukowane w liczbie ponad 1000 egzemplarzy, używane były przez siły powietrzne kilkunastu państw od Afryki Południowej po Finlandię i od Brazylii po Chiny - pod różnymi nazwami.
Najważniejszym użytkownikiem Curtissów H-75 była Francja. Zamówione w kilku seriach oznaczonych od A1 do A4, różniących się uzbrojeniem i silnikami, dostarczone zostały w liczbie ponad 400 egzemplarzy. Okazały się one najdoskonalszymi myśliwcami używanymi przez Armée de l'air w początkowym okresie II wojny światowej. Na samolotach tego typu walczyło i odnosiło zwycięstwa nad Luftwaffe wielu francuskich asów, a także piloci polscy i czechosłowaccy, walczący w obronie Francji. Po zawieszeniu broni liczne Curtissy ewakuowano do francuskiej Afryki, gdzie stanowiły trzon lotnictwa państwa Vichy. Część francuskich maszyn zdobytych przez Niemców przekazano Finlandii, gdzie skutecznie walczyły przeciwko Armii Czerwonej do końca wojny.
Wszystkie seryjne Curtissy H75 wyposażone były w silniki gwiazdowe. Po dostosowaniu płatowca do silnika rzędowego Allison, powstał zupełnie nowy, legendarny samolot: Curtiss P-40, wyprodukowany w ponad 13 tys. egzemplarzy.
Informacje o bezpieczeństwie produktu
Informacje o producencie