70013 Fokker E.V Junior set

  • Dodaj recenzję:
    (Zobacz recenzje)
    • 70013
    • Producent: Arma Hobby
    • Dostępność: Niedostepny

    • Historia ceny
      Najniższa cena 30 dni przed zmianą: 53,40 zł brutto
    • Czas realizacji: 1-3 dni
    • Rodzaj: Model samolotu
    • Materiał: plastik
    • Skala: 1/72
    • Uwagi: dla początkujących modelarzy
    • szt.
    • Cena netto: 57,89 zł 71,20 zł
    • Niedostępny

    Model plastikowy niemieckiego myśliwca z I Wojny Światowej, używanego potem w lotnictwie polskim.

    Potrzebujesz więcej informacji i inspiracji na temat tego modelu? Zajrzyj do sekcji artykułów z dokumentacją i przykładami sklejonych modeli w serwisie armahobbynews.pl link.

    70013 Fokker E.V Junior  Set 1/72.

    Zestaw zawiera:

    • Części plastikowe
    • Kalkomanie Techmod: dwie wersje malowania, polska i niemiecka

    Historia samolotu Fokker E.V

    Fokker E.V był ostatnim myśliwcem Fokkera w okresie I Wojny Światowej.  Miał typowy, spawany z rur kadłub i tradycyjny napęd silnikiem rotacyjnym. Nowością był płat: jeden, wolnonośny, o nowoczesnym grubym profilu, całkowicie drewniany. Samolot miał świetne własności aerodynamiczne i użytkowe, a jednocześnie był lekki, co równoważyło małą moc  silnika. Taka konstrukcja, popularna w latach 20., przeszła do historii jako „fokkerowska”.
    Wprowadzony na front w sierpniu 1918 r. w niemieckich eskadrach wywołał początkowo zachwyt pilotów, zyskując miano „Latającej Brzytwy”, jednak po kilku katastrofach loty zostały zawieszone. Przyczyną były wadliwe płaty: nie miały wymaganej wytrzymałości i łamały się przy gwałtownych manewrach. Po wzmocnieniu i zmianie nazwy na Fokker D.VIII samoloty zaczęły wracać do eskadr, ale koniec wojny nadszedł zanim odniosły kolejne sukcesy.
    Po wojnie ten znakomity samolot testowany był i wykorzystywany w wielu krajach. W walce najbardziej aktywnie używany był przez Polaków. Zdobyte w Powstaniu Wielkopolskim maszyny wiosną 1919 r. trafiły do Lwowa na front polsko-ukraiński. W 7. Eskadrze Lotniczej, nazwanej później Kościuszkowską, pilotowane najczęściej przez kpt. Stefana Bastyra i por. Stefana Steca odniosły wiele sukcesów. Na Fokkerze oznaczonym numerem 001 Stec pokonał  latającego w barwach Ukrainy austro-węgierskiego asa Franza Rudorfera.

    Dane techniczne:
    Napęd: 1 × Oberursel Ur.II o mocy 110 KM
    Wymiary: rozpiętość 8,34 m, długość 5,86 m, wysokość 2,82 m
    Masy: własna 360 kg, startowa 560 kg
    Osiągi:
    Prędkość maks. 200 km/h
    Wznoszenie: 10,5 min. na 4000 m
    Długotrwałość lotu: 1,5 h
    Uzbrojenie:
    2 km LMG 08/15 „Spandau” 7,92 mm