HTK-AS42 Polish Railways locomotives paint set vol. 2
- HTK-AS42
- Producent: Hataka Hobby
-
Dostępność:
Jest
-
Historia ceny
- Rodzaj: Farby modelarskie
- Materiał: acryl
- Wielkość: 6 x 17ml
- Uwagi: do malowani aerografem
Zestaw 6 farb 17ml zawiera kolory, które były stosowane do malowania polskich lokomotyw od początku lat 60 do końca XX wieku
HTK-AS42 "Zestaw farb polskie lokomotywy numer 2".
Polskie Koleje Państwowe od lat 60 do około 2000 roku, malowały większość swoich lokomotyw (zarówno diesla jak i elektrycznych) na ciemnozielono lub miętowy zielony miętowy. W te barwy były malowane takie lokomotywy, jak ET21 "Telewizor", ST43 "Rumun", ET22 "Byk", EU06 "Anglik", EU07 / EP07 "Siódemka" oraz ET41 "Bolek i Lolek". W latach 1960 - 1980 pojawiły się duże różnice w malowaniu poszczególnych lokomotyw, z uwagi na niską jakość farb i tendencję do niszczenia powłoki pod wpływem złej pogody. Obecnie uważa się, że kolorami, które najlepiej oddają barwy lokomotyw z tego okresu, są Moss Green (zieleń mchu) oraz Light Gren (jasnozielony). Ten ostatni był coraz częściej zastępowany kolorem Pastel Green (pastelowa zieleń). Od 1988 do 2002 roku, przednie części wszystkich lokomotyw, były malowane na żółto.
HTK-AS42 zawiera kolory farb odwzorowujące te, które były stosowane do malowania polskich lokomotyw od początku lat 60 do końca XX wieku.
Zestaw zawiera następujące kolory:
- HTK-A701 – Blue Grey (RAL 7031) (niebiesko-szary) - To standardowy kolor stosowany do malowania dachów w polskich lokomotywach (dieslowych i elektrycznych) z epoki IV i Va
- HTK-A709 – Light Green (RAL 6027) (żółto-zielony),to standardowy kolor stosowany do malowania górnych (do poziomu okien) i dolnych część lokomotyw Polskich Kolei Państwowych z epoki IV i Va.
- HTK-A708 – Moss Green (RAL 6005)(mszany zielony) - standardowy kolor stosowany do malowania środkowej części lokomotyw diesla i elektrycznych używanych w PKP z epoki IV i Va.
- HTK-A706 – Pastel Green (RAL 6019)(pastelowy zielony) – Alternatywny kolor stosowany do malowania górnych i dolnych części lokomotyw PKP z epoki IV i Va.
- HTK-A107 – Signal Yellow (RAL 1003)(sygnałowy żółty) – używany do malowania przedniej części lokomotyw używanych w PKP w okresie od 1988 roku do końca lat 90-tych, w celu poprawienia widoczności pociągu.
- HTK-A704 – Pure Orange (RAL 2004) (pomarańczowy) – standardowy kolor stosowany do malowania części podtrzymujących w lokomotywach PKP z napędem diesla i elektrycznym, z epoki IV i Va.
Opis w j. polskim © 2015-2016 Arma Hobby wszelkie prawa zastrzeżone