70056 P-39N Airacobra
- 70056
- Producent: Arma Hobby
-
Dostępność:
Jest
-
Historia ceny
Najniższa cena 30 dni przed zmianą: 85,32 zł brutto - Rodzaj: Model samolotu
- Materiał: plastik
- Skala: 1/72
- Uwagi: Przedsprzedaż - akcesoria 3d gratis.
P-39N Airacobra, model plastikowy 1/72.
W zestawie kupisz taniej
152,13 zł
70056 P-39N Airacobra
Model plastikowy samolotu P-39N Airacobra w skali 1/72.
Zestaw zawiera:
- Wypraski plastikowe
- Maski do malowania kabiny i kół
- Kalkomanię wym. 13x11cm z trzema wariantami oznakowania (sowieckie, amerykańskie i francuskie)
- Stalowe kulki do obciążenia dziobu
Warianty malowania i oznakowania
- P-39N Airacobra „Biała 01”, 42-9033. 100. Gwardyjski Pułk Myśliwski, piloci: Iwan Babak i Grigorij Dolnikow, 1943-1945 r. (dwa warianty).
- P-39N Airacobra 42-18354. 345. Fighter Squadron, Sardynia-Korsyka, wiosna 1944 r.
- P-39N Airacobra 42-18736. Cdt. Jean Machet de la Martinière, dowódca GC 1/4 Navarre. Lotnisko Reghaia, Algieria, marzec 1944 r.
Samolot P-39N Airacobra
P-39 Airacobra to jeden z najciekawszych i najbardziej innowacyjnych myśliwców II wojny światowej – konstruktorzy z firmy Bell wyposażyli go w przednie kółko, silnik w środku ciężkości płatowca i solidne działko 37 mm. Silnik w pierwotnym założeniu był wyposażony w turbosprężarkę, zapewniającą oblatanemu wiosną 1939 roku prototypowi znakomite osiągi na dużych wysokościach. Jednak urzędnicy amerykańskiego lotnictwa woleli napęd prostszy, dostosowany do operowania na mniejszym pułapie. Wdrażanie Airacobry do produkcji seryjnej i jednostek bojowych przypadło na szybko zmieniające się okoliczności związane z wybuchem wojny w Europie, a potem na froncie wschodnim i Pacyfiku. Pierwsze zamówienia dla Francji i Wielkiej Brytanii nie zostały w pełni zrealizowane, część z nich przekierowano bezpośrednio do sił USA walczących na Pacyfiku i w Afryce. Po pojawieniu się doskonalszych typów samolotów, ponad połowę z 9558 wyprodukowanych Cobr wysłano w ramach Lend-Lease do Związku Radzieckiego, gdzie samolot sprawdzał się doskonale: walki toczono tam na niewielkim pułapie, do jakiego Airacobra była najlepiej dostosowana. Spośród 10 czołowych sowieckich asów, połowa latała na Airacobrach.
W związku z ciągłymi modyfikacjami, wynikającymi zarówno z potrzeb operacyjnych, jak i czysto technologicznych, pierwszą naprawdę masowo produkowaną wersją samolotu była dopiero P-39N. Airacobr N powstało ponad 2 tysiące, używały ich siły powietrzne USA na Pacyfiku, w Afryce i w Europie, Francuzi, Włosi, ale ponad połowa trafiła do ZSRR, gdzie latali na nich i zwyciężali najwybitniejsi piloci elitarnych pułków gwardyjskich. Lotnictwo USA zastępowało myśliwce P-39N Airacobra nowszymi typami na przełomie lat 1943 i 1944, ale w innych krajach pozostały w aktywnej służbie frontowej aż do końca wojny.