H2K72077 Heinkel He 111 P Western Campaign 1940 (HASEGAWA + Cartograf + maski + wydruk 3D))
- H2K72077
- Producent: Hobby2000
-
Dostępność:
Kończy się
-
Historia ceny
Najniższa cena 30 dni przed zmianą: 151,49 zł brutto - Rodzaj: Model Samolotu
- Materiał: plastik + maski + kalkomanie
- Skala: 1/72
Hobby 2000 72077 Heinkel He-111 P Western Campaign 1940 (HASEGAWA + kalkomanie Cartograf + maski + wydruk 3D)
H2K72077 Heinkel He 111 P Western Campaign 1940 (HASEGAWA + Cartograf + maski + 3D)
Model niemieckiego bombowca dwusilnikowego Heinkel He-111 P. W pudełku wypraski firmy Hasegawa w skali 1/72. Kalkomanie firmy Cartograf, do tego maski i wydruk 3D (antena radionamiernika).
Dwa schematy malowania:
- He 111 P, WNr. 2497, B3+BL, 3./KG 54, Francja 19 maja 1940
- He 111 P, 1G+BL, 3./KG 27, Munster-Handorf, Niemcy maj 1940
Bombowiec He-111
Heinkel He 111 był podstawowym średnim bombowcem niemieckiej Luftwaffe wykorzystywanym w początkowej fazie II wojny światowej. Został opracowany jeszcze przed wybuchem wojny w wytwórni Heinkel i pozostawał na wyposażeniu Luftwaffe do końca wojny, a nawet służył w lotnictwie hiszpańskim aż do 1965 roku.
Na początku lat 30. niemiecki konstruktor Ernst Heinkel postanowił zbudować najszybszy na świecie samolot pasażerski. Mimo sceptycznego podejścia innych niemieckich wytwórni lotniczych, Heinkel zlecił projekt braciom Siegfriedowi i Walterowi Günterom. Ich praca zaowocowała maszyną o nazwie Heinkel He 70 Blitz, która biła rekordy prędkości.
Zainteresowanie dowództwa Luftwaffe spowodowało przekształcenie He 70 w samolot bombowy. Pierwszy prototyp bombowca, Heinkel He 111 V1, został zbudowany i oblatany w 1934 roku. Wersja V2 miała już zainstalowane miejsca dla załogi oraz komorę bombową.
Produkcja seryjna He 111 rozpoczęła się w 1936 roku. W kolejnych latach wprowadzano różne ulepszenia i wersje, w tym m.in. He 111P z silnikiem Daimler-Benz DB 601, który pozwalał na osiągnięcie większych prędkości.
He 111H stał się główną wersją bombowca, wyposażoną w silniki Junkers Jumo 211. Podczas wojny brał udział w wielu operacjach, m.in. nalotach na Anglię i dostarczaniu zaopatrzenia pod Stalingradem.
Oprócz wersji bombowych, istniały także specjalne warianty, takie jak He 111Z Zwilling, z dwoma połączonymi samolotami do holowania szybowców.
Po wojnie większość He 111 została wycofana ze służby, chociaż niektóre maszyny służyły w lotnictwie hiszpańskim aż do lat 60. i 70. Ostatni lot zdolnego do latania He 111 miał miejsce w 2003 roku. Konstrukcja He 111 była znana z wytrzymałości i doskonałych parametrów wczesnych lat wojny, choć w późniejszych latach ustępowała nowszym konstrukcjom.