70040 F-6C Mustang™ Expert Set
- 70040
- Producent: Arma Hobby
-
Dostępność:
Niedostepny
-
Historia ceny
Najniższa cena 30 dni przed zmianą: 87,45 zł brutto - Rodzaj: Model samolotu
- Materiał: plastik + akcesoria
- Skala: 1/72
- Uwagi: Wyprodukowano na licencji Boeinga. Boeing, P-51 Mustang i charakterystyczne logo Boeinga, oznaczenia produktów i szata graficzna są znakami towarowymi firmy Boeing Company.
P-51 B/C Mustang™ wersja rozpoznawcza, model w skali 1/72
W zestawie kupisz taniej
Model plastikowy samolotu F-6C Mustang w skali 1/72, zestaw ekspercki z akcesoriami
Zawartość zestawu
Zestaw zawiera części potrzebne do zbudowania modelu samolotu F-6C Mustang w skali 1/72:
- części plastikowe
- elementy fototrawione
- kalkomania z 4 opcjami oznaczania (3x USAAF i 1x Francja)
- maski z papieru kabuki do kabiny i kół
Warianty malowania i oznakowania:
- F-6C-10-NT Mustang, 44-10889/R7-N, GR II.33 Savoie, lotnictwo wojskowe Francji, kwiecień-maj 1945.
- F-6C-1-NA Mustang, 43-12400/ZM-O, Cpt. E.B. ‘’Blackie’’ Travis, 12th Tactical Reconnaissance Squadron, 67th Tactical Reconnaissance Group, Middle Wallop, Anglia, wiosna 1944.
- F-6C-1-NA Mustang, 43-12404/266, 26th Fighter Squadron, 51st Fighter Group, Chiny 1944-45.
- F-6C-5-NT Mustang, 42-103604/600, Maj. E.O. McComas, 118th Tactical Reconnaissance Squadron, 23rd Fighter Group, Chengkung, Chiny, październik 1944.
Recenzje Online
Historia North American™ F-6C Mustang™
Samolot P-51 Mustang był znakomitym myśliwcem, ale sprawdził się też jako uniwersalna maszyna rozpoznania fotograficznego. Jego osiągi: prędkość, pułap, uzbrojenie oraz wielki zasięg sprawiały, że mógł sprawnie dolecieć do odległego celu, sfotografować go i bezpiecznie powrócić do bazy. Aby stać się powietrznym szpiegiem dalekiego zasięgu, Mustang, w przeciwieństwie np. do Spitfire, wymagał jedynie instalacji sprzętu fotograficznego.
Koncepcja samolotu myśliwskiego Mustang powstała w wyniku współpracy Brytyjczyków z przemysłem amerykańskim. Zakłady North American Aviation, którym zaproponowano licencyjną produkcję myśliwców Curtissa, wolały zaoferować własną konstrukcję. Pierwsze wersje Mustanga, napędzane silnikiem Allison, sprawdzały się na małym i średnim pułapie, były zwrotne, solidne i dobrze dostosowane do produkcji masowej. Przełomem było zainstalowanie produkowanych w USA na licencji Rolls-Royce silników Packard Merlin, które zapewniły znakomite osiągi także na dużych wysokościach. Powstała w ten sposób wersja P-51B/C Mustang była zdolna do lotu z Anglii nad Berlin i rozwiązywała problem eskorty dziennych nalotów bombowych na Niemcy. Produkcję nowej wersji prowadzono w zakładach North American w Kalifornii pod oznaczeniem P-51B-NA i w Teksasie jako P-51C-NT. Łącznie wyprodukowano 3738 tych samolotów. Aż 900 z nich, jako Mustangi Mk III, przekazano do RAF oraz do Polskich Sił Powietrznych, RAAF, RCAF i Wolnych Francuzów. W Europie pojawiły się one pod koniec 1943 roku, służyły także w rejonie Morza Śródziemnego oraz na birmańsko-chińskim teatrze działań. Od połowy 1944 roku były stopniowo zastępowane przez unowocześnione P-51D/K.
Rozpoznawczy Mustang F-6C był modyfikacją myśliwca P-51B/C. Większość F-6C powstała w zakładach North American w Dallas i różniła się od produkowanych tam myśliwców głównie otworami służącymi do instalacji aparatu fotograficznego. Oprzyrządowanie foto instalowano w warsztatach w Love Field i w Kansas City. Tak powstało 230 seryjnych F-6C. Dodatkowo ponad 50 myśliwców P-51B/C przebudowano na rozpoznawcze w warsztatach remontowych i jednostkach bojowych. Rozpoznawcze Mustangi sprawdzały się zarówno w misjach fotografowania z dużej wysokości aparatem do zdjęć pionowych, jak i taktycznego rozpoznania z małej wysokości przy użyciu aparatu do zdjęć skośnych. Ich uzbrojenie pozwalało także na podejmowanie równej walki z samolotami wroga. Używane były przez Lotnictwo Armii USA i aliantów na teatrach: europejskim, śródziemnomorskim oraz dalekowschodnim.